Lipstick | Unity Red Orange

1

Ik ben gek op lipsticks, het liefst een knallende (matte) rode of roze, maar ook nude kan ik prachtig vinden. Een mooie lipstick geeft die extra touch aan je uiterlijk, oftewel het wauw effect.  In de laatste VIPBox zat onder andere deze lipstick van Unity in de kleur red orange. Een mooie aparte kleur die je niet vaak ziet, het is een mooie combinatie van rood en oranje met als kers op de taart een mooie shimmer erin. Unity is een Nederlands cosmetica merk wat ik heb leren kennen dankzij de Vipbox.

2

“Unity Cosmetics is een Nederlands cosmeticabedrijf dat hoogwaardige hypoallergene minerale make up laat ontwikkelen zonder parfum en zonder irriterende conserveringsmiddelen zoals parabenen. De producten bevatten veel mineralen en natuurlijke ingrediënten, en worden specifiek voor Unity Cosmetics gefabriceerd” (Unity).

3

De huls van de lipstick vind ik erg mooi. Het ziet er simpel uit, maar toch anders. Dit komt doordat de huls en het draaigedeelte een andere lak bevatten. De huls is namelijk mat zwart en het draaigedeelte is glanzend zwart. Dit effect geeft net een ander uiterlijk aan de lipstick. Ik vind het matte gedeelte dan ook wel iets hebben, dit zie je niet vaak in producten, omdat vaak het oog en de voorkeur van mensen uitgaat naar glanzend en glinsterend. Ondanks dat ik ook zo iemand ben die van diamanten en glinsterende producten houd, kan ik dit uiterlijk ook erg waarderen. Wat ik ook een enorm fijn pluspunt vind is dat op de dop, dus de bovenkant van de lipstick, bevat de kleur van de lipstick. Super handig! Nu kan ik mijn lipstick, zoals ik al mijn lipsticks heb staan, rechtop zetten en weet ik welke kleur erin zit. Dit kan ik namelijk bij mijn andere lipsticks niet zien. Neem een Catrice ultimate color lipstick, daar is het altijd raden of ik de goede lipstick heb wanneer ik hem pak en ik heb nogal wat lipsticks van Catrice, dus dat is niet altijd even handig. Van mij mogen andere merken hier dan ook een voorbeeld aan nemen!

4

Unity over de lipstick: “Hypoallergene minerale lippenstift. Ook de doorzichtige top van de huls bevat lippenstift! De lippenstift biedt bescherming tegen de zon en Jojoba olie en Vitamine E verzorgen en verzachten je lippen”.

5

Zo ziet de lipstick eruit. Wanneer je hem ziet denk je niet direct “wauw wat een mooie kleur”. In tegendeel, in het begin dacht ik “nee, niet weer een donker rood/bruine lipstick”. Dat is wel een nadeel van een beautybox, vaak zitten er kleuren lipstick in die je niet vaak gebruikt. Ik heb al heel veel van dit soort kleuren in boxen gehad, daarom was mijn eerste gedachte dus ook, weer zo één.

6

Mijn lippen zonder lip product.

7

Red Orange

8

En dit zijn mijn lippen met de Unity lipstick erop. Ik moest erg wennen met het smeren van de lipstick, hij is namelijk erg droog waardoor hij niet makkelijk smeert. Het smeert eerder een beetje stroef daardoor. Ik denk dat dit te maken heeft dat de lipstick op natuurlijke basis gemaakt is en geen siliconen, parabenen of dergelijke bevat om het smeren makkelijker te laten verlopen. Desondanks dat hij niet zo prettig smeert, vind ik dat hij wel goed en mooi op mijn lippen zit. En een pluspunt daarvan is dat je niet zo snel uitschiet. Met romige lipsticks schiet je al snel uit en vooral met een knalkleur als rood of roze is dit moeilijk te corrigeren. Met deze lipstick heb je daar niet snel last van en kun je hem mooi en precies aanbrengen.

9

Ik vind de kleur heel anders dan wanneer je hem ziet in de huls. Daar lijkt de lipstick wat donkerder en zou je ook niet zeggen dat er een mooie shimmer of glans in zou zitten. Het effect van de lipstick vind ik dan ook erg mooi. Het is een rode lipstick met een oranje ondertoon. Mijn gedachten waren dan ook verkeerd, zo een lipstick heb ik nog niet in mijn stash! Ik ben er erg blij mee en hij is meer dan welkom. Het is een kleur die je niet snel ziet en die je lang bij blijft. Een keer wat anders.

10

Kortom een leuk maar vooral mooie lipstick vind ik het. De lipstick heeft voor mij vele pluspunten, van het uiterlijk, tot de ingrediënten die de lipstick bevatten. Ik vind het erg positief dat de lipstick hypoallergeen is en dus ook geschikt is voor mensen die snel last hebben van allergieën. Ik merk dat de lipstick mijn lippen niet uitdroogt en alleen maar goed verzorgt.

De lipstick is verkrijgbaar in 9 verschillende kleuren en kost normaal €13,50 maar is nu in de sale voor €10,- en is hier online te verkrijgen.

Wat vind jij van deze lipstick? En kende jij het merk Unity al?

 

Geef een reactie

