Lipstick | Rituals Nude Pink

7

Wellicht heb je een tijdje geleden op mijn andere blog Shoppingsarah het filmpje gezien waarin ik een pakketje van de Beautybox unboxte die ik daar had gewonnen. Ik had tijdens de winactie allemaal make-up van Rituals gewonnen, onwijs blij was ik daarmee. Ik had al wel een nagellak en oogschaduw van Rituals, maar verder was ik met de make-up onbekend. In de winactie zat ook een lipstick van Rituals in de kleur Nude Pink en die zal ik vandaag dan ook gaan reviewen! 

2

Het was erg fijn dat de kleur die in de winactie zat een nude kleur was, nude kleuren staan vrijwel iedereen en ook is het voor veel mensen een draagbare kleur. Kortom bijna iedereen maak je wel blij met een mooie nude kleur.

In de strakke en nette verpakking van Rituals zit de lipstick in een zilveren huls. Ook de huls is strak en clean van uiterlijk. Alleen de naam Rituals staat er op gedrukt. De huls is vrij stevig, hij is niet van de beste zware kwaliteit, maar het is ook zeker geen goedkope plastic kwaliteit. De huls sluit met een klik systeem, wat ik ergens jammer vind. Toen ik de lipstick zag hoopte ik stiekem dat deze met een magneet sluiting dicht zou gaan, maar dit is niet het geval. Het had de lipstick zeker een mooie meerwaarde gegeven wanneer Rituals dit wel had gedaan. Maar daarnaast zien de huls en verpakking er meer dan prima uit! 3

De kleur Nude Pink is een mooie neutrale nude kleur. Hij doet zijn naam niet echt eer, het is niet echt een nude kleur met een duidelijke roze ondertoon. Persoonlijk vind ik de ondertoon eerder neutraal, de lipstick bevat namelijk ook wat bruin tinten in zich.  Dat maakt de lipstick tevens ook draagbaar voor veel mensen, bij zowel een warme als koele ondertoon zou deze lipstick erg mooi staan.

4

5

Zelfs de lipstick zelf ziet er nog prachtig uit! De naam Rituals is gegraveerd in de lipstick, erg mooi en tijdloos van uiterlijk.6

Ook erg leuk is dat Rituals niet alleen hun naam erin heeft gegraveerd maar zelf de punten na de naam, dat maakt het helemaal af!

1Rituals over hun lipstick lijn:

RITUALS make-up bevat natuurlijke mineralen, verrijkt met een mix van pure verpulverde edelstenen. Dit verhoogt de hydratatie & draagcomfort.

Milde formule: natuurlijke edelstenen – pure mineralen – zonder conserveringsmiddelen – zonder parfum.

8

De lipstick is allereerst goed gepigmenteerd en brengt redelijk romig aan. Wel heb ik een paar keer moeten swatchen al voor ik een mooie gekleurde swatch had, ik heb de lipstick 2 tot 3 keer geswatched.

9

De lipstick brengt niet geheel romig aan, maar dat lijkt te komen doordat deze semi matt is. Op de swatch hierboven is te zien dat de lipstick aardig matt is.

Tijd om hem op de lippen aan te brengen!

10

Mijn lippen nog zonder product.

11

Rituals Nude Pink

12Een mooie nude kleur is nooit weg, dat blijkt wel weer uit deze nude kleur van Rituals. De lipstick dekt redelijk goed, maar trekt wel wat in de lijntjes. De kleur vind ik mooi aansluiten bij mijn huidskleur en de roze kleur die erin zit zorgt ervoor dat je een mooie frisse en open uitstraling krijgt. De lipstick is lekker romig op mijn lippen en droogt ze niet uit.

De lipstick blijft daarnaast ook goed en lang zitten, een glas drinken overleeft hij met gemak en ook eten weet deze lipstick redelijk te overleven, al raad ik je wel aan hem na een maaltijd bij te stiften. De lipstick blijft zeker 3-4 uur op zijn plaats (zonder grote maaltijd).

De lipstick is wel vrij prijzig, voor de lipstick uit deze lijn betaal je €16. Niet geheel goedkoop voor een lipstick. Wanneer een lipstick rond deze prijsklasse komt ga ik hem altijd vergelijken met een MAC lipstick, die je hebt voor 3 euro meer. Kijkend naar de kwaliteit en houdbaarheid van de lipstick zou ik dan eerder voor een MAC lipstick gaan, die blijft langer zitten en trekt daarnaast minder in de lijntjes. Anderzijds is deze lipstick van Rituals wel gemaakt op natuurlijke basis wat dit van MAC weer niet is. Persoonlijk maakt het voor mij niet uit of een lipstick van natuurlijke producten is gemaakt of niet, maar mocht je dit nou wel belangrijk vinden, dan is deze Rituals lipstick wellicht iets voor jou!

Rituals make-up is te koop in diverse Rituals filialen en online in de Webshop van Rituals. 

Wat vind jij van deze lipstick en kleur?

18 gedachtes over “Lipstick | Rituals Nude Pink

Geef een reactie

