MAC Relentlessly Red Dupe?!

1

Toen ik het zag wist ik het bijna zeker, is dit een dupe van MAC Relentlessly Red ging er direct door mijn hoofd heen toen ik de kleur Heartbreaker van Sleek zag. Ik ben ze dan ook direct gaan vergelijken met elkaar want de prijzen verschillen toch wel enorm!

2

Sleek Heartbreaker (links) lijkt hier in eerste instantie toch wat lichter en meer naar het roze te neigen. Wanneer je deze foto ziet zou je ook niet zeggen dat het ook maar enigszins een dupe van elkaar zou kunnen zijn. 3

Sleek heartbreaker een prachtige matte koraal roze kleur. Prijs €6,49, een leuk prijsje voor een lipstick die ontzettend goed en lang blijft zitten. 4

Dan MAC Relentlessly Red de kleur waar iedereen verliefd op is en de it kleur voor deze lente/zomer. Een retro matte roodroze kleur die onwijs stroef aanbrengt, maar zit ie dan zit hij ook de hele dag prachtig te wezen!  Prijs €19. 5

Links MAC Relentlessly Red – Rechts Sleek Heartbreaker

De kleuren naast elkaar te hebben geswatcht lijken ze enorm op elkaar, bijna identiek. Het enige wat direct wel een beetje opvalt, wanneer je goed kijkt, is dat Heartbreaker van Sleek net iets minder dekking bied op sommige plaatsen, de kleur komt net een tikkeltje minder intens over.

Tijd op beide lipsticks op de lippen aan te brengen om ze dan echt goed te kunnen vergelijken. 6

MAC Relentlessly Red

9

Sleek Heartbreaker

Relentlessly red is al een enorme stroeve en uitdrogende lipstick, waarbij je in no time velletjes krijgt wanneer je droge lippen hebt. Sleek Heartbreaker lijkt nog een tikkeltje erger te zijn! De kleuren lijken echt onwijs veel op elkaar en vind ik persoonlijk echt bijna identiek. Het enige verschil is dat Heartbreaker net niet zo goed dekt op de lippen als Relentlessly Red. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de dichtheid en hoeveelheid pigment in de lipstick. Een extra laagje Heartbreaker aanbrengen heeft dan ook geen zin omdat het je velletjes alleen maar meer doet laten opvallen en de lipstick dan gaat ophopen, wat een enorm lelijk effect geeft. Heartbreaker is ook, voor de Sherlocks onder ons, wanneer je heel goed kijkt net iets meer roze, waardoor de kleur toch net iets afwijkt.

Mijn conclussie: zoek je een goede dupe vind ik zeker dat je voor Sleek Heartbreaker kunt gaan, gezien de prijs, kwaliteit en de identiekheid vind ik ze toch wel heel erg naast elkaar liggen. Heartbreaker heb je dan ook voor een mooier prijsje als Relentlessly Red en is, al zeg ik het zelf, net zo goed. Het enige verschilletje is dat Heartbreaker de nacht niet zal halen en Relentlessly Red wel. Maar goed slapen met lipstick op doet vrijwel niemand toch?

Voor welke lipstick zou jij gaan? En vind jij het een dupe?

5 gedachtes over “MAC Relentlessly Red Dupe?!

Geef een reactie

